2020 chevrolet corvette stingray

Overview

The long wait is finally over, and the new mid-engine Chevy Corvette is as good as we could have imagined. So good, in fact, that it earned a 2020 10Best award right out of the gate. The eighth-generation Corvette (a.k.a. C8) now boasts an engine behind the passenger cabin, just like the best from Porsche, Ferrari, and McLaren but at many thousands of dollars less. Incredibly, the base C8’s pricing starts at $59,995, making it a relative bargain. Available as either a coupe with a removable roof panel or a convertible with a retractable hard top, the revolutionary Chevy has a 6.2-liter V-8 making 490 horsepower that endows it with supercar performance.

Availability

The CHEVROLET CORVETTE STINGRAY C8 is available in 2 series:

  • American Classics bonus series in the Master group
  • Chevrolet Corvette Stingray C8 (Exclusive Series) in the Exclusive Series group.

This vehicle was added in the released in May 2021.

This vehicle can be acquired for 450 or 360 with a showcase discount starting June 14th. It can sometimes be bought for 315 as a ‘Get it Now’ price, unlocking American Classics.

This vehicle can be unlocked by earning 26 trophies in American Classics after June 14th.

This vehicle is available to win in the following special event:

Chevrolet Corvette Stingray C8 Championship available in the NASCAR and Bugatti Divo Update (v9.4) released in May 2021.

For the project page containing all events for this car see:

Synopsis

The 2020 Corvette Stingray Coupe marks the debut of the eighth-generation Chevrolet Corvette codenamed C8, replacing the seventh-generation Corvette codenamed C7. Unlike
every previous model generation, the C8 Corvette is based on a mid-engine, rear-wheel drive platform, ditching the front-engine layout of
its predecessors.

The Corvette Stingray is the base trim level for the coupé and convertible models. It is equipped in Forza with the Z51 performance package.

Engine and drivetrain

The C8 Corvette retains a naturally-aspirated pushrod V8 engine design, although it features the second-generation «LT2» engine that debuted with
this model. It has dry-sump lubrication that improves cooling and allows the engine to sit lower in the chassis, resulting in a lower center
of gravity of the car. Equipped with the Z51 package, which adds a performance exhaust, it produces 495 hp (369 kW) at 6450 rpm and 470 ft·lb (637 N·m) of torque at 5150 rpm.

The C8 Corvette switches from a seven-speed to an eight-speed transmission. The «Tremec TR-9080» is a dual-clutch automatic transmission
with an integrated limited-slip differential.

Platform

With the engine positioned behind the driver, the C8 Corvette has a more rear-biased weight distribution than older Corvette models, yielding a 40/60 weight distribution. A notable style change of the exterior are large air scoops on the rear fenders.

The Z51 package adds a rear spoiler, larger Brembo brakes and a more firm suspension.

Chevrolet официально представил новый топовый спорткар – Corvette Stingray 2020 модельного года

Это, без преувеличения, одна из самых ожидаемых спортивных моделей этого года. С 2020 C8 «Корвет» перелистывает новую страницу в своей истории. Чем уникальна эта версия спорткара? Все дело в том, что она впервые получила среднемоторную компоновку. К этому автомобильный гигант, входящий в орбиту крупнейшего американского автопроизводителя General Motors, шел десятилетия.

Но сперва пробежимся по общим данным модели. Как и ожидалось, Corvette 2020 года получил агрессивный фронт треугольной формы, по бокам которого расположены массивные воздухозаборники. В самом низу переднего бампера установлен сплиттер, стильный капот по краям обрамлен тонкими прорезями фар.

Бросив взгляд дальше по обводам кузова, мы увидим продолжение спортивной темы на накачанных боках C8, оканчивающихся крупными воздухозаборниками в передней части задних крыльев. Ветровое стекло широкое и имеет большой угол атаки. Боковые юбки на кузове также выполнены в монолитном, необычном виде. Верхняя часть нижней выштамповки на двери дополнительно дает несколько очков в пользу «накачанности», при этом вторым важным фактором ее применения является необходимость загонять массивы воздуха в те самые воздухозаборники.

Другими примечательными элементами стали подтянутая корма, установленный спойлер на задней крышке, новые фонари и сдвоенная крыша, состоящая из двух боковых выштамповок, по типу той, что мы уже видели на новом спорткаре Toyota Supra.

Крышка двигателя имеет вентиляционные жалюзи и стеклянное окошко, через которое можно рассмотреть крупный и технологичный V8. Над окном расположена камера, которая передает видео в салон из задней части. Сзади также присутствует вентилируемый задний бампер, небольшой диффузор и спортивная выхлопная система с четырьмя выхлопными трубами.

Несмотря на все изменения, инженерам удалось сохранить съемную крышу «Корвета». Сзади, рядом с капотом, – небольшой багажник для клюшек для гольфа (горные лыжи сюда не влезут), хотя, как уверяют зарубежные журналисты, максимальная возможность по вместимости – сумка с ноутбуком и небольшая дорожная поклажа.

Для удобства передвижения автомобиль был оснащен активной пневмоподвеской. Она приподнимает автомобиль на 40 мм за 2.8 секунды на скоростях до 39 км/ч. Интересно, что система может быть автоматически активирована по GPS-координатам автомобиля.

Интерьер также полностью обновлен. Подробно описывать его нет смысла, все отлично видно на фотографиях:

Engine, Transmission, and Performance

Although the engine is in a new location—now behind the passenger compartment instead of in front of it—it remains a 6.2-liter V-8, albeit one making 490 horsepower and 470 lb-ft of torque. With the dual-mode performance exhaust that is part of the Z51 package, it makes 495 horsepower. The Z51 option also adds an electronic limited-slip rear differential, more aggressive brakes, and summer tires. An eight-speed dual-clutch automatic (a Corvette first) is the sole transmission. It is controlled either by a push-button gear selector on the center console or by using two large steering-wheel-mounted shift paddles. A manual transmission is not available. In our testing, we recorded a zero-to-60-mph time of 2.8 seconds and the quarter-mile in 11.2 seconds at 122 mph in a car equipped with the Z51 Performance package ($5000) and the optional FE4 magnetorheological dampers (an additional $1895). We managed a braking distance of 149 feet from 70 mph and recorded 1.03 g’s on the skidpad. Even in base form, however, the new Corvette is capable of heroic handling and delivers big thrills on both road and track.

Marc Urbano

Настраиваемый интерьер

Интерьер можно настроить под себя, от ремней безопасности до самих сидений. Доступны три варианта сидений: GT1, GT2 и Competition Sport. Сиденья GT1 имеют спортивный стиль, но они более ориентированы на комфорт. По словам производителя, сиденья GT2 вдохновлены гонками и предназначены для дальних поездок. Спортивные сиденья для соревнований — самые продвинутые из трёх, с дополнительной поддержкой по бокам и отделкой из углеродного волокна на подголовнике.

Нужно больше настроек, чем по дефолту? Существует шесть вариантов цвета для ремней безопасности (чёрный, синий, натуральный, красный, жёлтый и оранжевый), а также два пакета прострочки (жёлтый и красный; черные интерьеры в стандартной комплектации снабжены серой прострочкой).

Chevy не ограничивает комбинации, поэтому, если вы хотите синий или оранжевый ремни безопасности с салоном Adrenaline Red, вы можете всё это скомбинировать и заказать.

Роскошь для всех

Corvette будет представлен в шести различных темах интерьера: Jet Black, Sky Cool Grey, Adrenaline Red, Natural / Natural Dipped, Two-Tone Blue и Morello Red. Независимо от того, какой интерьер вы выберете, все они имеют элегантный и чистый дизайн, и это, без сомнения, самый роскошный Corvette, который мы видели. Насколько хорошо интерьер будет выглядеть со временем — это другой вопрос, у экспертов были смешанные результаты с долгосрочным тестированием спортивного купе C7.

От полосы кнопок для управления HVAC к электрическому переключателю – такая эволюция сделала Corvette C8 2020-2021 больше похожим на роскошный спортивный автомобиль. Внутренняя часть мощного корвета также покрыта замшей, от обшивки потолка до дверных панелей, что придаёт ощущение превосходства везде, где вы прикасаетесь. В некоторых частях салона имеются карбоновые вставки и алюминиевая отделка, а поскольку вентиляционные отверстия очень хорошо интегрированы в приборную панель, весь интерьер выглядит шикарно.

Navigation

CHEVROLET (29)
COBALT SSCAMARO ZL1 (2013)CORVETTE STINGRAY Z51CORVETTE ZR1SS (NASCAR ACADEMY)CAMARO SS (2017)CAMARO SS (1967)STINGRAY 427 (1969)SS (HENDRICK MOTORSPORTS — 2015)SS (STEWART-HAAS RACING — 2015)SS (STEWART-HAAS RACING — 2016)SS (HENDRICK MOTORSPORTS — 2016)SS (HENDRICK MOTORSPORTS — 2017)CAMARO ZL1 (2018)CAMARO ZL1 (2019)CORVETTE GRAND SPORTCORVETTE C8.RCORVETTE C6.R GT2 CORVETTE STINGRAY C8 HENDRICK MOTORSPORTS CAMARO ZL1 1LE (2020)CHIP GANASSI RACING CAMARO ZL1 1LE (2020)RICHARD CHILDRESS RACING CAMARO ZL1 1LE (2020)RICHARD PETTY MOTORSPORTS CAMARO ZL1 1LE (2020) HENDRICK MOTORSPORTS CAMARO ZL1 1LE (2021)CHIP GANASSI RACING CAMARO ZL1 1LE (2021)RICHARD CHILDRESS RACING CAMARO ZL1 1LE (2021)RICHARD PETTY MOTORSPORTS CAMARO ZL1 1LE (2021)CAMARO GT4.RCORVETTE C7.RCAMARO GT4.RCORVETTE C7.R
American Classics
SRT VIPER GTSFORD SHELBY GT350RCHEVROLET CORVETTE STINGRAY C8
  1. Once the new car page has been created the following pages will need editing:
    1. Cars — Add the new car in the order it is displayed in the manufacturer select screen.
    2. Cars (Base Stats) — Add the new car in the order it is displayed in the Manufacturer select screen.
    3. Cars (Fully Upgraded with R$) — Add an empty (placeholder) entry for the car in the order it is displayed in the Manufacturer select screen. Add the details if/when known.
    4. Cars (Fully Upgraded) — Add an empty (placeholder) entry for the car in the order it is displayed in the Manufacturer select screen. Add the details if/when known.
    5. RR3 Wiki:Car Costs — Once the upgrade data is known, and upgrade requirements, add the new car in the order it is displayed in the Manufacturer select screen.The data for this page is automatically generated.
    6. Template:CarsGallery — Once the picture is added, add the new car in the order it is displayed in the Manufacturer select screen.The data for this template is automatically generated.
    7. Template:T/upgrades — Add link to car upgrade project page.
    8. RR3 Wiki:Upgrades Section (Classic Version) — Once the upgrade data is known, and upgrade requirements, add the new car in the order it is displayed in the Manufacturer select > purchase car screen.
    9. Template:Navbox/Series/AmericanClassics — Create or modify a Navbox for each series the car is added. See Navbox above.

Upgrades (28)

  1. Manual method:
    1. Info: R/upgrades|#Level|#Component|#Upgrade Description|#Time for R$ for upgrades in ? Minutes / ? Hours / ? Days, leave blank for Gold)|#Cost R$ leave blank for Gold|Cost Gold (As appearing in game: use ‘1 day’ instead of ’24 hours’)
    2. Expand/delete the template below as required.
  2. Visual method, with Google Sheet
    1. Alternative, to create the information visually, this can be used: Google Sheet Car data
    2. As anyone can edit the above sheet, to avoid conflicts, if you have a Google Drive, I would recommend you save a copy (File > Make a copy…), which will save the Google sheet to your own Google Drive, for your own personal use.
    3. Anyone can edit the above sheet, even without a Google account.
    4. The Google sheet also creates the data for the RR3 Wiki:Upgrades Section (Classic Version) page, killing two birds with one stone 🙂
Upgrade Duration R G
1 Engine: High-Performance Engine Tuning 4 Hours 63,800 40
2 Engine: Competition-Spec ECU 60
3 Engine: Competition Intake Manifold 12 Hours 143,500 90
4 Engine: Uprated Race-Spec Fuel Injection 135
5 Engine: Increase Engine Bore 1 Day 322,800 205
1 Drivetrain: Ultra-Lightweight Flywheel 4 Hours 59,300 36
2 Drivetrain: Carbon Fibre Driveshaft 55
3 Drivetrain: Re-calibrated Gearbox 12 Hours 133,500 80
4 Drivetrain: Higher Speed Reduction Gear Ratio 125
1 Body: General Body Refinement 4 Hours 47,100 30
2 Body: Weight Reduction 45
3 Body: Advanced Body Refinement 12 Hours 106,000 65
4 Body: Advanced Weight Reduction 100
5 Body: Advanced Carbon Fibre Weave 1 Day 238,600 150
1 Suspension: Advanced Suspension Tuning 4 Hours 54,400 34
2 Suspension: Carbon Fibre Strut Bar 50
3 Suspension: Competition Sway Bars 12 Hours 122,400 75
4 Suspension: Fully Adjustable Racing Shocks 115
1 Exhaust: Ultra-Flow Catalytic Converter 4 Hours 53,800 34
2 Exhaust: Uprated Free-Flow Muffler 8 Hours 80,700 50
3 Exhaust: Race-Spec Exhaust Piping 12 Hours 121,000 75
1 Brakes: Uprated Competition Brake Pads 4 Hours 41,600 26
2 Brakes: Uprated Competition Calipers 38
3 Brakes: Reinforced Carbon Racing Discs 12 Hours 93,600 55
1 Tires & Wheels: Specialized Camber & Toe Adjustments 4 Hours 49,900 30
2 Tires & Wheels: Caster Tune 46
3 Tires & Wheels: Ultra Light Racing Rims 12 Hours 112,300 70
4 Tires & Wheels: Elite Racing Compound 105
Colour keys

For upgrades including PR values, please see the project page , please be aware that PR values can vary depending on the upgrade order.

Note: The only way to capture the PR data properly is as follows:

  1. Cloud save
  2. Capture and complete one upgrade at a time, from base
  3. Pay gold to complete any R$ purchases
  4. Check the data and complete the next upgrade, one at a time
  5. Capture & complete all R$ upgrades before starting upgrades
  6. Double check the data captured actually equals the R$ upgrade data (Base PR + R$ upgrade data = Max PR w/ R$)
  7. Capture the car data for PR Max cash, (PR, Top Speed, Acc., Braking, Cornering, Cost, Parts) — change the device’s settings between imperial and metric (Settings > Display > Display Speed: MPH | KPH) for top speed MPH/KPH and braking ft/m, do not use a calculation.
  8. Continue to capture the remaining data, as before, one at a time, pay gold to complete R$ upgrades
  9. Once all data has been captured double check the data captured actually equals the fully upgraded car data (Base PR + upgrade data = PR Fully upgraded)
  10. Once the car is fully upgraded, capture the car data for Max PR w/ , (PR, Top Speed, Acc., Braking, Cornering, Cost, Parts) — change the device’s settings between imperial and metric (Settings > Display > Display Speed: MPH | KPH) for top speed MPH/KPH and braking ft/m, do not use a calculation.
  11. Cloud restore (to get all the gold back)

It is very time-consuming!

Технические характеристики

Казалось бы, ни один C8 Corvette не будет продан за его экономию топлива, но, как оказалось, топливная прожорливость машины, на самом деле, не так уж и необъятна. Как недавно эксперты узнали от главного инженера Corvette Эда Пайетека, спортивный C8 2020-2021 был сертифицирован EPA с потреблением в пределах 8.7 литров на 100 километров.

Corvette приводится в действие 6,2-литровым двигателем V-8 LT2 мощностью 495 лошадиных сил и крутящим моментом 640 Нм. Учитывая это, даже 15 литров на 100 километров в городских условиях хороши для такого массивного агрегата, но показатель на 8.7 литров на 100 километров более впечатляющий. Поддержание низких оборотов на скорости обеспечивается восьмискоростной коробкой передач Corvette с двойным сцеплением. Имеется система отключения цилиндров, которая отвечает за снижение расхода топлива.

Кроме того, C8 станет хорошим крейсером для путешествий благодаря топливному баку объёмом 70 литров. Заполненный до краёв и с разумным применением дросселя водителем (попутный ветер также не повредит), Corvette сможет преодолеть чуть более 800 километров между заправками. Достаточно взглянуть на конкурентов Corvette 2020, чтобы понять, насколько впечатляет его топливная эффективность. Итак, давайте сравним цифры.

Porsche 911 Carrera S кушает 13 литров на 100 километров, и это с учётом того, что у его плоского шестицилиндрового двигателя есть меньше половины рабочего объёма LT2. BMW M850i использует V-8, хотя и меньший, с двойным турбонаддувом, и кушает тоже 13 клитров. Ferrari 488 GTB также использует двухцилиндровый V-8 с меньшим рабочим объёмом, но потребляет 14 литров на 100 километров. Эффективность ещё хуже у V-10, который трудится в подкапотном пространстве Lamborghini Huracan, машина пожирает 18 литров бензина на 100 километров.

Покупатели C8 Corvette будут в большей степени привлечены радикальным дизайном и колоссальными характеристиками автомобиля, чем показателями экономии топлива. Но никому не нравится часто заправлять бензин в своей машине, а хорошая эффективность и большой бензобак С8 сохранят относительно мало посещений заправочной станции, если предположить, что эти покупатели могут выдерживать ускорения их автомобиля за 2,8 секунды с нуля до сотни километров.

И возможно, ещё более экономичный Corvette уже в пути. Есть все основания полагать, что предстоящий C8 Corvette ZR1 будет использовать гибридную силовую установку для достижения мощности почти 900 лошадей.

Элементы кузова – из углеродного волокна и алюминия

Монокока из углеродного волокна на этом дородном «американце» не будет, впрочем, это не означает, что алюминий и углепластик на модели применяться не будет. На это намекает небольшой вес – 1,530 кг.

В стремлении максимально снизить вес инженеры использовали алюминиевые компоненты и новую «карбоновую» изогнутую балку заднего бампера. Кроме того, несколько компонентов, включая приборную панель и передние/задние элементы автомобиля, были отлиты из ультралегкого материала, который получен из стекловолокна и запатентованной фирменной «смолы».  В Chevrolet говорят, что материал настолько легкий, что он буквально может плавать на поверхности воды.

Statistics

Speed 7.5

Handling 7.6

Acceleration 7.7

Launch 9.2

Braking 7.7

S1 830

Unlock Requirements

Hard-to-Find:
A «Hard-to-Find» vehicle that can not be purchased from the Autoshow
Auction House:
Can be purchased or bid on through an Auction House listing
Horizon Super7:
Completion reward for Series 37 (Spring)
Seasonal:
This vehicle may appear as a listed item in the Forzathon Shop or as a Festival Playlist reward.

Forzathon Shop:Series 37 (July 14, 2021) for 199 FP

Festival Playlist:Series 31 — «Find New Roads» championship

Performance & Car Type

Car Type:
Modern Supercars

Value: 250,000 CR
Rarity:
Epic

Speed:
Top Speed: 194.0 mph  (312.1 km/h)

Acceleration:
0-60 mph (0-97 km/h): 2.800 secs.
0-100 mph (0-161 km/h): 7.114 secs.
Braking:

60-0 mph (97-0 km/h): 131.3 ft (40 m)
100-0 mph (161-0 km/h): 327.2 ft (99.7 m)
Lateral Gs:
60 mph (97 km/h): 1.06 g
120 mph (193 km/h): 1.15 g

Speed 7.2

Handling 7.0

Accel 6.9

Launch 7.6

Braking 5.2

Offroad 4.8

S1 806

Availability

Autoshow:
Can be purchased from the Autoshow for 65,000 CR
Wheelspin:
Can not be won from a Wheelspin or Super Wheelspin

Auction House:
Can be purchased or bid on through an Auction House listing

Performance & Car Type

Car Type:
Modern Sports Cars

Value: 65,000 CR
Rarity:
Rare

Speed:
Top Speed: 198.0 mph  (318.6 km/h)

Acceleration:
0-60 mph (0-97 km/h): 2.776 secs.
0-100 mph (0-161 km/h): 7.056 secs.
Braking:

60-0 mph (97-0 km/h): 115.5 ft (35.2 m)
100-0 mph (161-0 km/h): 282.6 ft (86.1 m)
Lateral Gs:
60 mph (97 km/h): 1.11 g
120 mph (193 km/h): 1.21 g

Interior, Comfort, and Cargo

The new Corvette’s interior remains a two-seat layout, but the cabin is moved up closer to the car’s nose to accommodate the mid-mounted engine. The interior is lined in materials such as leather, real metal, and imitation suede and even has a stitched headliner. Speaking of the roof, it’s removable just like those of previous Corvettes, and it fits inside the car’s trunk just aft of the engine compartment. The rear trunk also can accommodate two golf bags, and a front trunk offers space for luggage or cargo while the roof is stowed. The driver sits behind a squared-off steering wheel and a 12.0-inch reconfigurable gauge display; a large infotainment touchscreen is angled toward the driver for ease of use. The interior design takes the driver-focused concept to the max, bisecting the cockpit with a tall bank of switches for the car’s climate-control system. Overall, the new Vette’s cabin is quite good. Upgrading to the 3LT package gets you upgraded materials such as sewn leather on most of its interior surfaces, plus carbon-fiber trim.

The new Corvette offers two trunk areas, one ahead of the passenger compartment and one behind the engine, for a total of 13 cubic feet of storage space. Chevrolet says the Corvette can fit two sets of golf clubs in the rear compartment when they are stacked on top of each other. In our testing, we were able to fit our set of clubs easily, so Chevy’s claim seems valid. When it came to seeing if there was room for our carry-on-size suitcases, we were able to fit one in the Corvette’s front trunk and two in the rear compartment.

Marc Urbano

Новый двигатель в новом месте

А вот что действительно интересно – новый двигатель. V8 объемом 6.2 литра, модель LT2, которая производит 365 кВт / 497 л. с. и 630 Нм крутящего момента. При этом при использовании дополнительного пакета производительности Z51 на выходе получается 369 кВт / 502 л. с. и 637 Нм момента.

К сожалению, 2020 Corvette больше не будет предлагаться с механической коробкой передач.  Вместо этого используется стандартный восьмиступенчатый автомат с двойным сцеплением, который будет посылать энергию на задние колеса.

В Chevrolet подтвердили, что Corvette Z51 сможет разгоняться от 0-96 км/ч менее чем за три секунды.  Это действительно впечатляет, поскольку 2019 Corvette ZR1, который имел 765 л. с. и 969 Нм крутящего момента, делал этот спринт за 2,85 секунды.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector