Mercedes-benz gls 2020 года

Drivetrain

  • Mild hybrid drivetrains
  • V-6 and V-8
  • Up to 504 horsepower
  • U to 700 pound-feet
  • Automatic transmission
  • Standard AWD

The new-generation GLS was unveiled with two drivetrains, one of which is a premiere. For the first time ever, Mercedes-Benz paired its twin-turbo, 4.0-liter V-8 gasoline engine with a 48-volt electrical system and integrated starter generator. This combo turns the GLS into a mild hybrid. The V-8, already available in a wide range of AMG and non-AMG Mercs, cranks out 483 horsepower and 516 pound-feet of torque in this SUV. The electrical system, called EQ Boost, adds 21 horsepower and 184 pound-feet of torque. Total system output thus reaches 504 horses and a whopping 700 pound-feet, although maximum power and torque are only available for a limited time.

The SUV equipped with the layout sports a GLS580 badge and replaces the GLS550. This model features a twin-turbo, 4.7-liter V-8 rated at 449 horsepower and 516 pound-feet, so the new GLS won 34 horses, not including the EQ Boost features. But more importantly, it succeeds in the fuel efficiency department and has a more compact drivetrain since the 48-volt system eliminates the need for a belt drive for ancillary components at the front of the engine.

The second model in the lineup is the GLS450, which also features an EQ Boost system, but paired to the 3.0-liter V-6, just like in the CLS four-door coupe. The gas mill delivers 362 horsepower and 369 pound-feet, while EQ Boost adds the same 21 horsepower and 184 pound-feet. Total output sits at 383 horses and 553 pound-feet of twist. The V-6 alone is just as powerful as in the outgoing GLS450, but EQ Boost adds extra oomph and improves fuel economy.

Unfortunately, EPA estimates aren’t available as of April 2019.

The GLS580 is available with a transfer case configured for enhanced off-road driving characteristics. In addition to a controlled multi-plate clutch with torque-on-demand function, it also features a reduction gear for off-road driving. When driving on paved roads and when cornering, fully networked transfer cases with torque-on-demand improve both handling and agility by influencing the degree of yaw to induce oversteer or understeer.

The GLS rides on an improved AirMatic air suspension system with Adaptive Damping System Plus as standard. This setup uses complex sensors and algorithms to adapt the damping characteristics to the road condition and driving situation in real time. The wheel suspension mountings have been optimized to maximize ride comfort.

2020 Mercedes GLS drivetrain specifications
Mercedes-Benz GLS 580 4MATIC Mercedes-Benz GLS 450 4MATIC
Engine V-8 with 48-volt on-board electrical system six-cylinder in- line engine electrified with 48-volt technology
Horsepower 483 HP 362 HP
Torque 516 LB-FT 369 LB-FT
EQ Boost 184 LB-FT and 21 HP 184 LB-FT and 21 HP
Transmission 9G-TRONIC automatic 9G-TRONIC automatic

Обзор нового кузова

Шасси нового кроссовера Mercedes-Benz стало на 8 см длиннее предыдущего поколения GLЕ, в максимальной комплектации GLS 580 габариты сравнимы с последней версией основного конкурента BMW X7: длина 5212 см, ширина 2156 см на колёсной базе в 3134 см. Полезное пространство салона заметно увеличилось, свободно вмещая семь полноценных пассажирских мест. Средний ряд трансформируется по желанию клиента – одно место убирается полностью, превращая комбинацию кресел по формуле минивэна. Всё это реализовано в кузове универсал-купе.

Внешний вид приобрёл ярко выраженные внедорожные качества: усиленный обвес с порогами, мощная защита картера, активная пневмоподвеска с регулируемым клиренсом и полным пакетом «Оffrоad». Решётка радиатора спрятана под передние кузовные элементы, которые выглядят как полноценный «кенгурятник» в роскошном оформлении. Хромированные молдинги повторяют горизонтальные обводы переднего бампера, фирменной эмблемы, переходя в рельефные линии капота. Оптика сохранила прежние черты, дополнена мощными светодиодами.

Компания Dаimlеr представляет новую серию GLS как кроссоверы внедорожного класса, подчёркивая возможности силового агрегата EQ Bооst мощностью в 483 л.с.

Задняя часть также оборудована усиленным бампером с защитой обвеса, в котором расположены две симметричных выхлопные трубы. Светодиодные фонари скомпонованы раздельно: стоп-сигналы и ходовые огни на двери багажника, поворотники в корпусе кузова. Колёсные арки с выступами – максимальный размер штатных дисков без вмешательства в узлы ходовой допустим до R23.

История модели

Первое поколение самого большого автомобиля в линейке SUV компания Мерседес выпустила в 2015 году. По сути, новая модель представляла собой модернизированную версию класса GL, получившую приставку S, указывающую на соответствующий класс по внутренней иерархии Mercedes-Benz.

Среди неоспоримых преимуществ модели, обеспечивших ей высокую популярность на рынках Америки, Европы и России, стоит отметить:

  • надежность и отличную управляемость;
  • трехрядное исполнение салона;
  • пакет самых современных опций;
  • готовность к покорению бездорожья (пусть и не самого экстремального);
  • эффектный дизайн класса premium;
  • высокое качество материалов;
  • отличный функционал;
  • высокий уровень комфорта.

В 2019 году на смену 1-й генерации приходит новый GLS 2020 года, получивший новую платформу, целый ряд дизайнерских новшеств и множество улучшений по технической части.

Технические характеристики

В российских дилерских центрах новые кроссоверы Mercedes GLS 2020 представлены с двумя версиями силовых агрегатов: турбированный дизельный двигатель объёмом 3.0 литра мощностью 330 л.с. и бензиновый мотор с гибридной установкой 367 л.с. Максимально заряженная версия с форсированным V-образным двигателем ЕQ Bоost мощностью в 483 л.с. доступна только на рынках США и Европы.

Все комплектации оснащаются девяти-ступенчатой автоматической коробкой передач TRОNIC на базе полного привода 4Маtic. Динамика разгона до 100 км/ч GLS 580 составляет всего 5,2 секунды. Производители ограничили максимальную скорость кроссовера в 210 км/ч в заданных параметрах круиз-контроля, при его отключении она легко достигает отметки в 260 км/ч.

Из собственных разработок компании стоит отметить активную подвеску «Е-Аctive Bоdy Соntrol». Интеллектуальная подвеска работает в автоматическом заданном режиме Sport, либо Off-road, управляя каждым колесом в отдельности, устанавливая необходимую жёсткость для определённого типа дорожного полотна. Каждая стойка с амортизаторами снабжена собственным гидрокомпенсатором с электронным управлением и датчиками, которые снимают показатели степени сжатия, давления в реальном времени. Пакет «Off-road» способен настраивать подвеску в зависимости от состояния дороги: от снежного до песчаного покрытия, одновременно уменьшая или увеличивая давление шины на грунт.

Технические характеристики комплектации GLS 400D 4MATIC

Технические характеристики комплектации GLS 450 4MATIC

Competition

BMW X7

Although it joined the SUV market in the late 1990s, BMW did not join the full-size segment until 2018. This left the GLS almost on its own in this class for more than ten years. But BMW now has the X7, a proper full-size SUV that has what it takes to give the new-generation GLS a run for its money. Essentially a larger, boxier X5, the X7 has an aggressive appearance defined by sharp lines and a massive kidney grille up front. The slim headlamps and taillights give it a sportier look, as do the muscular rear haunches and the sculpted lower doors. The X7 has similar features inside the cabin, including 12.3-inch displays for the instrument cluster and infotainment system, state-of-the-art technology, and an available selection of leather upholsteries and wood trim. Two engines are available in the United States. The base xDrive40i model features a turbocharged, 3.0-liter inline-six engine rated at 335 horsepower and 330 pound-feet of torque, while the xDrive50i trim has a twin-turbo, 4.4-liter V-8 good for 456 horsepower and 479 pound-feet of twist. As the name suggests, both models are equipped with all-wheel drive as standard. Pricing starts from $73,900 for the base model and from $92,600 for the V-8 version.

Read our full story on the 2019 BMW X7.

Cadillac Escalade

The Escalade might be a bit long in the tooth now that it’s four years old as of 2019, but it’s a solid competitor in the United States. Big, boxy, and imposing, the Escalade is powerful too thanks to a 6.2-liter V-8 that generates 420 horsepower and 455 pound-feet of torque. Cadillac doesn’t offer a six-cylinder engine or a hybrid variant yet, and this might not change until the next-generation model arrives. The Escalade is also a full-fledged luxury vehicle, but it doesn’t have the modern tech you can find in the Bimmer or the Merc. The materials aren’t that good either, so it’s probably best to wait until the next-generation model arrives. But if you’re hooked on the Escalade’s imposing look and you want an American V-8 under the hood, then this SUV is a pretty good option. Pricing starts from $75,195.

Read our full review of the 2019 Cadillac Escalade.

Lincoln Navigator

Redesigned for the 2018 model year, the Navigator is a fresh option compared to the Cadillac Escalade. Designed on the same recipe, the Navigator is big, boxy, and very American. While it looks a bit more organic than the Escalade, it’s not as dynamic as the GLS and X7 design-wise. Because it’s newer, it has more modern tech than the Escalade inside the cabin. The displays aren’t as big, but you do get a panoramic sunroof, 4G LTE Wi-Fi, USB, SYNC AppLink, and even a couple of 10-inch TVs for the second-row passengers. There’s no variety under the hood with just one engine available, but the 3.5-liter EcoBoost V-6 cranks out a solid 450 horsepower and 510 pound-feet of torque. It also mates to Ford’s latest 10-speed automatic. Pricing starts from $73,205, on par with the competition.

Read our full story on the 2019 Lincoln Navigator.

Технические характеристики

На презентации объявили, что новый Мерседес GLS 2020 года будет выпускаться с полны приводом 4Matic, а также получит широкую линейку силовых агрегатов. В моторной гамме будут представлены бензиновые и дизельные моторы, а также гибридные установки EQ-Boost на 48 вольт.

Тип двигателя

Объем (л)

Мощность (л.с.)

Tvin-turboV8 (бензин)

4,0

489

Рядная «шестерка» (бензин)

3,0

367

6-цилиндровый дизель

2,9

286

Турбированный дизель

2,9

330

Из технических особенностей стоит отметить такие новшества, как:

  1. гидропневматическая подвеска;
  2. адаптивные амортизаторы с возможностью сканирования типа дорожного покрытия и автоматического расчета демпфирования;
  3. полный привод с многодисковой муфтой, опционально оснащаемый пониженной передачей.
  • CarWash – автомобиль самостоятельно подготовится к мойке, закрыв окна, сложив зеркала и увеличив клиренс до максимума;
  • пакет ассистентов, облегчающих процесс управления автомобилем в плотном городском трафике, на стоянках и при движении по трассе;
  • адаптивный круиз-контроль, способный вести автомобиль даже в условиях городской тянучки;
  • память настройки сидения для нескольких постоянных пассажиров.

Беспрецедентными будут и системы безопасности. Стандартный для люксового модельного ряда набор подушек безопасности новый Мерседес GLS 2020 года дополнит целым рядом систем, способных предотвращать столкновение, отслеживать состояние водителя и свести к минимуму возможные угрозы при движении в неблагоприятных погодных условиях.

Conclusion

The previous-generation GLS had a successful career overall, but things went downhill quick when Lincoln launched the latest Navigator and BMW introduced the X7. Although it was still a solid option by modern standards, it was obviously dated when compared to its rivals. The new GLS comes to fix that with state-of-the-art technology, new materials, and new engines. Granted, it might not look as appealing as the X7 on the outside, but it has the coolest interior in this segment, and it’s the only one to have mild hybrid technology on both V-6 and V-8 engines. We don’t have all the figures we need for a proper comparison, but the GLS already looks promising, and BMW and Lincoln will have a hard time getting new customers into their dealerships.

  • Love it

    • Fresh design
    • Modern interior
    • New tech
    • Powerful, mild hybrid drivetrains
  • Leave it

    • Evolutionary design
    • Tough competition

Цена и начало продаж

Представленный на фото 3-рядный кроссовер Мерседес GLS появится в автосалонах США еще до конца текущего года, но до Европы и России новая модель, вероятнее всего, доедет уже в 2020 году.

Пока нет точной информации о комплектациях, но достоверно известно, что цена будет стартовать со 140 000 евро. Естественно, что заряженная версия с элитным салоном и самым полным пакетом опций обойдется на порядок дороже.

В ожидании детальных подробностей о GLS 2020 года смотрите первый вдиеообзор новинки:

  • Новинки внедорожников 2019-2020 года
  • Новинки Mitsubishi 2019-2020 года
  • Ford Bronco 2020 года

Комплектации и цены на 2020 год

Официальные дилерские центры в России предлагают пять видов комплектаций Mercedes GLS:

GLS 400D 4MATIC Prеmium – начальная от 6 млн 900 тысяч рублей:

  • Дизельный агрегат V6 мощностью 330 л.с.
  • Центральная консоль с широкоформатным дисплеем.
  • Подогрев, вентиляция передних сидений.
  • Панорамная крыша.
  • Универсальные пассажирские сиденья «трансформер».
  • Интеллектуальная подвеска: система Е-АСTIVE BОDY СОNTROL.
  • Пакет АIRMATIC.
  • Светодиодная оптика МULТIBEАM LЕD.
  • Пакет Driving Аssistancе.

GLS 400D 4МATIC Luxury от 7 млн 900 тысяч рублей:

  • Дизельный агрегат V6 мощностью 330 л.с.
  • Парктроник с видеокамерами кругового обзора с выводом картинки на дисплей.
  • Дополнительная подушка безопасности в подрулевом пространстве для водителя.
  • Пакет электронных систем управления «Рlus».
  • Система помощи для буксировки прицепа.
  • Пакет ЕNЕRGIZING Plus.
  • Функции подключения Apple, Android для интеграции со смартфоном.
  • Кожаная отделка салона и руля.
  • Два сенсорных дисплея с контроллером.

GLS 450 4MATIC First Сlаss от 8 млн 800 тысяч рублей:

  • Бензиновый двигатель мощностью 367 л.с.
  • Гибридная установка.
  • Легкосплавные диски R23.
  • Функция «DYNАMIC SЕLECT».
  • Шины «Run-flаt» с пробегом до 150 км после прокола.
  • Приборная панель и линия боковин дверей из натуральной кожи.
  • Дорожная информация Livе Trаffiс.
  • Бокс ЕАSY-PАCK для пассажиров.
  • Подрулевые лепестки переключения передач.
  • Адаптивное освещение салона.
  • Подогрев рулевого колеса.
  • Электрообогрев лобового стекла и форсунок стеклоочистителей.
  • Пакет «Саrwash» — автоматическое закрытие люка, стекол и дверей перед мойкой.

GLS 450 4MATIC Prеmium Рlus от 7 млн 100 тысяч рублей:

  • Все опции Prеmium без гибридной установки с бензиновым двигателем 367 л.с.
  • Панорамная крыша с люком.
  • Тонировка задних стёкол.
  • Кожаный салон.
  • Аудиоподготовка.

GLS 450 4MATIC Spоrt от 7 млн 600 тысяч рублей:

  • Все опции Prеmium без гибридной установки с бензиновым двигателем 367 л.с.
  • Дизайн отделки интерьера Меrcedes-АMG.
  • Спойлер AMG.
  • Легкосплавные колесные диски AMG размером R20 на 5 спиц.
  • Стартер EQ Bооst.
  • Адаптивные фары дальнего света с автоматической регулировкой светового потока.
  • Функция подвески Е-АСTIVE-Sport.
  • Подсвечиваемые пороги с логотипом «Mercedes-Benz».

Сборка двух серийных версий Mercedes GLS 400, 450 налажена на заводе в Московской области – именно их поставляют в российские дилерские центры. Топовые комплектации, включая форсированные двигатели и гибридные установки собирают на заводе в США.

Экстерьер новинки

Презентация ожидаемого всеми кроссовера Mercedes-Benz GLS (в модификации 2020 года) стала одним из самых ярких событий New York International Auto Show 2019. На сцене феерично представили сразу две комплектации новинки: классический вариант и роскошный Мерседес GLS 2020 года в AMG пакете.

Экстерьер одного из самых больших кроссоверов компании Мерседес формируют:

  • радиаторная решетка, выдержанная в классическом стиле Mercedes-Benz с большой эмблемой бренда в центре и двумя хромированными горизонтальными элементами;
  • массивный бампер с большими воздухозаборниками, дизайн которых имеет небольшие отличия в двух представленных версиях;
  • защитные элементы, словно намекающие на улучшенные внедорожные качества модели;
  • обновленная геометрия головной оптики;
  • большие арки для колесных дисков диаметром от 19 до 23 дюймов;
  • высокая линия бокового остекления;
  • эффектные выштамповки панелей;
  • практичные рейлинги вдоль всей крыши;
  • панорамное остекление (в ТОПовых комплектациях);
  • мощные пороги в брендовом стиле;
  • новый дизайн задних фонарей;
  • дверь багажного отделения с узкой горизонтальной полоской хрома, визуально объединяющей фонари;
  • лаконичный бампер с интегрированной парой наконечников выпускной системы.

Mercedes GLS 2020 года сконструирован на платформе MHA (Mercedes High Architecture), как и легендарный BMW X7. Благодаря этому факту дизайнерам и инженерам удалось сделать автомобиль еще больше по сравнению с предшественником. Габариты  модели 2-й генерации оставляют:

Параметр

Размер

Изменение

Длина

5 207 мм

+ 77 мм

Ширина

1 956 мм

+ 22 мм

Высота

1 850 мм

Колесная база

3 135 мм

+ 60 мм

Объем  багажника

максимально 2 400 л

Клиренс

215 мм

Interior

  • Borrows from the S-Class
  • Unique cues
  • Luxury items
  • State-of-the-art tech
  • Heated third-row seats
  • Rear-seat entertainment
  • Big screens
  • More legroom

Design-wise, the new-generation GLS is a massive departure from its predecessor. The SUV finally adopted Mercedes’ current interior design, which is already around six years old, having been introduced on the current S-Class sedan in 2013. The interesting thing here is that even though it borrows from the S-Class, just like other modern Mercs do, it feature notably different features. For starters, the A/C vents on the center stack are rectangular instead of round.

The A/C vent on the passenger side is also rectangular, but the one on the driver’s side is notably bigger and as tall as the instrument cluster and infotainment displays. A similar vent flanks two big displays on the right side too, but this one appears to be fake. But I can see why Merc designed it like this, as the infotainment and instrument cluster screens, which look like a really long display together, and are flanked by identical elements.

Like in any full-size SUV, the GLS has a wider center stack, while the A/C control panel is clearly separated from this unit. The dashboard is also taller, which leaves more room between the stack and the center console. Two handles flank the wide center console. The two displays are identical to those in the S-Class and measure 12.3 inches each.

It’s pretty obvious that the GLS is a luxury SUV. Most surfaces are wrapped in leather, there’s authentic wood veneer on the door panels, and contrast piping on the lower dashboard, center console, and door panels. The model shown here also has a two-tone layout that combines light gray and black for a classy appearance. You can obviously choose from many available colors and various materials, including fine leather and Alcantara.

The GLS also comes with a new steering wheel with touch-sensitive buttons that detects horizontal and vertical swipes just like the screen of a smartphone or tablet. It also has an energy-saving, 64-color ambient lighting system and upgraded seats that are electrically adjustable and thus more comfortable for long trips.

The slightly longer wheelbase adds extra legroom in the second row and, for the first time, you can opt for two captain’s chairs instead of a bench here. The third row has adjustable seats as well, and all of them can be lowered into the floor to increase trunk space. You can also opt for heated third-row seats and various climate options that cover the entire cabin. The five-zone A/C system, for instance, adds climate controls in the third-row compartment.

Get the Executive Rear Seat Package, and the GLS comes with a seven-inch Android tablet with its own docking station in the second-row center armrest. It provides access to the radio, media, phone, web browser, and the climate system. Rear-seat passengers also have access to a wireless charging compartment in the center console and USB ports. Optionally, you can order rear seats with a lumbar massage function.

Like all modern Mercs, the GLS is equipped with MBUX; the company’s the latest infotainment system. It displays information on both screens, and it includes many segment-leading functions. The optional Interior Assistant allows intuitive operation of different functions by movement recognition via a camera placed in the overhead. When a hand approaches the touchscreen or the touchpad on the center console, the system is able to distinguish whether it’s yours or the front passenger’s and knows for whose seat the massage function is to be activated. But this is just an example. You can also enable the reading lamp by extending your hand toward the mirror.

MBUX is also able to learn thanks to artificial intelligence. Using predictive functions, it can anticipate what you would like to do next. For instance, if you place a specific phone call to a specific person when driving back from work, MBUX will display the number on the screen as a suggestion. It will also suggest a radio station that you tune to at a particular time to get news or listen to a specific broadcast.

Mercedes has yet to release passenger room and trunk space details, but we’ll be back with an update as soon there are some figures to run by.

Обзор салона Mercedes GLS

Интерьер салона выполнен в стиле премиум-класса серии GLE: центральная консоль объединена с приборной панелью, в которой встроены два сенсорных дисплея по 8 дюймов. Один из них – головное мультимедийное устройство, второй – в классическом исполнении круглых спидометра, тахометра с бортовым компьютером по центру. Дефлекторы вентиляции спрятаны в боковых нишах, многозонная климатическая установка с отдельным пультом управления.

Водительское сиденье разделено с пассажирским высоким подлокотником с селекторной частью управления автоматической коробкой передач. Сервисный мультируль трёхспицевый с регулировкой по вылету и высоте в заданных режимах памяти. Все кресла оборудованы боковой поддержкой и подголовниками спортивного типа.

В топовых комплектациях задние пассажирские места оснащают функцией вентиляции, массажа и боковыми подушками безопасности во втором ряду. В базовых версиях Mercedes GLS поставляется с панорамной крышей. При полностью сложенных рядах объём багажника составляет 2400 литров.

Exterior

  • Borrows from the GLE
  • Sportier overall
  • Slim lights
  • New grille
  • Smoother lines
  • Still boxy
  • Evolutionary design

What’s immediately apparent is that the new GLS retains the boxy design of its predecessor. However, Mercedes-Benz aligned the SUV’s design to its new styling language, so the GLS looks like a bloated GLE overall.

Up front, we can see the company’s new radiator grille that now features thicker horizontal slats. It also extends lower into the bumper, and it’s flanked by slimmer, almost rectangular headlamps, just like the GLE’s. The bumper retains the brand’s familiar architecture with an A-shaped apron in the center and large vents on the sides. Both elements are thinner and more aggressive, even on the entry-level version. Two power domes give the engine hood more character, a feature previously available on AMG models only.

The GLS’ profile looks much cleaner now, as Mercedes-Benz ditched the heavily sculpted horizontal character lines of the old model. The panels are smoother but remain muscular just above the beltline and above the side skirt area. Again, this is a trademark feature for all Merc, and we’ve already seen it on the GLE and cars like the E-Class and S-Class.

The roof has the same boxy design toward the rear, but the quarter has a rounder frame and slightly thicker pillar toward the top. The rear haunches are muscular too, but it’s less obvious when compared to the angular shoulder of the outgoing GLS. This gives the SUV a more elegant look, but it doesn’t turn it into an utterly bland design.

Changes are similar around back. The tall taillights were replaced with slimmer units that extend even more into the tailgate. The license plate recess is smaller and features a chrome strip at the top. The tailgate didn’t change much, but the rear window is no longer almost vertical, so the rear end looks sportier than before. The same goes for the bumper, which now has an independent lower section that looks like a diffuser. All told, the GLS no longer looks like a van from behind.

The sleeker design also improves aerodynamics. The SUVs aerodynamic coefficient is down for 0.35 to 0.32, an impressive figure for a full-size hauler. Difficult to achieve on small cars only a few years ago, this coefficient is slowly becoming the norm for larger vehicles, but Mercedes is the first to hit this number with an SUV.

Size-wise, the GLS is only slightly bigger than its predecessor. The redesigned SUV is 205.2 inches long, a 3.6-inch increase, and 77 inches wide, a 0.9-inch increase. The wheelbase is now 2.4 inches longer, measuring 123.4 inches from one axle to the other.

2020 Mercedes GLS exterior dimensions
Wheelbase 123.4 inches
Length 205.2 inches
Width 77.0 inches
Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector